Nr. 5-6/2019-8

COMENTARII

IMPORTANŢA ICONICITĂŢII ÎN INDUSTRIA CEASURILOR DE LUX 

Din observarea atentă a universului obiectelor la modă (gadget-uri, bijuterii, ceasuri şi automobile de lux etc.) de care suntem înconjuraţi în viaţa noastră de fiecare zi, ne apare cu evidenţă faptul că brand-urile de top utilizează şi menţin pattern-uri de design care garantează continuitatea recunoaşterii produselor de către consumatori: iPhone-ul, sticla de Coca-Cola, modelul Fiat 500, ceasurile Rolex sunt dovada faptului că iconicitatea, design-ul de succes în timp al unor produse sunt rezultatul fuziunii dintre marketing şi semiotică, în scopul creării unor obiecte ce pot fi recunoscute în mod infailibil la nivel global, percepute şi valorizate într-o manieră asemănătoare de consumatori, indiferent de cultura, originea naţională sau zona lor  geografică de provenienţă. Studiind în detaliu cele mai prestigioase mărci de ceasuri de lux, am remarcat, în articolul de faţă, că formele grafice, materialele, simbolurile, sugestiile/ideile, lanţurile de conotaţii de la nivelul semiotic sunt utilizate adesea pentru a defini design-ul produsului şi a construi identitatea brand-ului, elemente care reuşesc să individualizeze cu precizie poziţionarea acestor produse pe piaţă.

 

Cuvinte-cheie: iconicitate, semiotica obiectelor, identitatea mărcii.

 

Intreg articolul