Nr.5-6/2018-4

La data de 29 ianuarie 2018, Vasilica Viorica Dăncilă a devenit prima femeie prim-ministru din România.Faptul că o femeie a fost pentru prima dată în istoria României învestită în cea mai înaltă funcție executivă nu a fost ignorat de mass-media, care a început să discute aspecte precum măsura în care o femeie este potrivită pentru această poziție, modalitățile în care a reușit să acceadă la putere sau ce și cine se află în spatele ascensiunii sale. Lucrarea de față are ca scop general analiza modului în care mass-media românească a abordat aceste subiecte și identificarea temelor de discuție mediatice cu privire atât la numirea primului-ministru, cât și la activitatea și aparițiile sale publice de când se află în această poziție. Pentru îndeplinirea acestui scop a fost realizată, pornind de la un cadru teoretic deschis de conceptul de „feminitate hegemonică”, o analiză de conținut a articolelor de diverse tipuri publicate de mass-media românească în forma lor online în perioada ianuarie-aprilie 2018. Pe baza acesteia, în lucrare sunt evidențiate și discutate temele predilect mediatizate, ca și principalele caracteristici ale portretului mediatizat al primei femei aflate în funcția de lider executiv politic în România. Articolulargumentează că imaginea construită mediatic a primei femei prim-ministru din România nu se încadrează în imaginea feminității hegemonice.

Cuvinte-cheie: femeie prim-ministru, feminitate hegemonică, masculinitate hegemonică, mediatizare, analiză de conținut.

Intreg articolul