Nr. 3-4 /2017 -8
Debutul anului 2016 în România a stat sub semnul numeroaselor cazuri de îmbolnăviri suspecte ale bebeluşilor din judeţul Argeş. Atunci când situaţia s-a agravat şi au început să se înregistreze decese, autorităţile au fost puse în situaţia de a răspunde cât mai repede în faţa cetăţenilor. Anchetele medicale demarate au condus autorităţile la cauza îmbolnăvirilor – infectarea copiilor cu bacteria Escherichia coli.Anchetele ulterioare au dezvăluit identificarea acestei bacterii în lotul de brânză produs de o firmă de lactate din judeţul ArgeşPresat de opinia publică şi de importanţa funcţiei sale, ministrul agriculturii, Achim Irimescu, a dezvăluit presei numele acestei firme – compania Brădet. Din acest moment, patronul a început comunicarea cu publicurile sale – în principal, pe pagina de Facebook a organizaţiei. Un efect imediat a implicat viralizarea mesajelor sale şi crearea unei comunităţi de români care l-au susţinut încă de la început, creând, astfel, o oportunitate de a-şi salva imaginea companiei.
Utilizând ca metodă de cercetare metoda triangulării, articolul de faţă doreşte să prezinte strategia de comunicare de criză pe care a adoptat-o firma de lactate Brădet în contextul prezentat, cu scopul de a evalua succesul acesteia.
Cuvinte-cheie: Lactate Brădet, criză, comunicare de criză, Facebook, oportunitate.