Rev. 3-4/2025-04

REZUMAT

 

Acest articol oferă o perspectivă subiectivă asupra rolului profesorului Ioan Drăgan în dezvoltarea domeniului comunicării și studiilor media în România, cu accent deosebit pe crearea și dezvoltarea Centrului pentru Studii Media și Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC) de la Universitatea din București. După 1989, România a trecut prin transformări semnificative în peisajul său academic și mediatic. Profesorul Ioan Drăgan a jucat un rol cheie în instituționalizarea studiilor de comunicare, mai întâi în cadrul Laboratorului „Media, Comunicare și Cultură” din cadrul Institutului de Sociologie al Academiei Române și ulterior prin crearea CSMNTC în anul 2000. Conceput ca o platformă pentru cercetare, formare și inovare, Centrul a întruchipat convingerea profesorului Ioan Drăgan că „faptele sociale se constituie și există în virtutea proceselor de comunicare”.

Cuvinte-cheie: CSMNTC; sociologia comunicării; România.

Intreg articolul